Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ

ΌΝΟΜΑ………………………………………………

                   

1.Υπογραμμίζω και αναγνωρίζω τις αντωνυμίες.

Α) Εγώ δεν ξέρω αυτήν την απάντηση, αλλά νομίζω ότι θα βρίσκεται σε

κάποιο από εκείνα τα κείμενα.

Β) Τον συνάντησα τυχαία στο δρόμο, αλλά δε μου μίλησε.

Γ) Όποιος βιάζεται κάνει λάθη. Όσοι όμως ελέγχουν το γραπτό τους με

προσοχή, εντοπίζουν μερικά λάθη και τα διορθώνουν.

Δ) Ποιος ήταν εκείνος ο άντρας που σου μίλησε; Τι σου είπε;


2. Ξεχωρίζω την αναφορική αντωνυμία ό,τι από τον ειδικό σύνδεσμο ότι συμπληρώνοντας σωστά τις προτάσεις.

Α) Ο Γιάννης κάνει ………………….. του κατέβει.

Β) ……………… και να της πεις, αυτή έχει επιλέξει το δρόμο της.

Γ) Όταν έχω τις κακές μου, ξέρω …………………  ……………….. και να κάνω θα μου πάνε όλα στραβά.

Δ) Μας είπαν ………………… ο καθένας μπορούσε να πάρει μαζί του ……………….
μπορούσε να κουβαλήσει.


3. Συντακτική ανάλυση.

Αυτός μας ενοχλεί συνεχώς.

Της αρέσει αρκετά το κολύμπι στη θάλασσα.

Η Σοφία έγινε διάσημη ηθοποιός.

Η μητέρα δίνει χρήματα στους φτωχούς.

Τον απέλυσαν από τη δουλειά του.

Μας ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα σήμερα.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου